Värdeskapande på riktigt betyder att vi behöver ta hänsyn till de tre hållbarhetsdimensionerna - människa, miljö och ekonomi. Dessa tre är helt beroende av varandra för att kunna genomföra framtidssäkrade och ekonomiskt hållbara projekt för individer, organisationer, samhället och världen.
När partnering genomförs fullt ut är människan och tillsammansperspektivet i fokus. Beställare, entreprenör, samarbetspartners och brukare/boende/slutanvändare bildar ett tydligt vi med syfte att generera maximalt värde för investerade pengar. I ett partneringprojekt är målet är gemensamt, projektekonomin ett ömsesidigt ansvar där egenintressen läggs åt sidan och projektdeltagarna agerar utifrån en gemensam värdegrund och riktning.
För att bygga värdeskapande team i partnering används arbetssätt som utgår från forskning om hjärnan och vad vi människor behöver för att prestera hållbart, med glädje och på topp. Ett modigt och tryggt ledarskap bidrar till en hälsosam och trygg psykosocial arbetsmiljö där vi vågar dela med oss och vill utvecklas tillsammans.
Utbildningsomfattning: 1 dag
Syfte: Alla entreprenörer / underentreprenörer har ett nuläge för sin partneringkompetens och affär. Vi tar avstamp i nuläget samt tidigare erfarenheter och blickar framåt mot ett utökat värdeskapande för beställare, samhället och den egna affären. Utbildningen har visat sig ge mycket bra effekter när den kombineras med ett pågående anbudsarbete.
Utformning: Aktiv utbildning där du förväntas bidra med dina kunskaper och perspektiv. Vi utgår från vad vi vet och det vi har gjort i upphandlingar och projekt för att kunna tänka och göra bättre.
Utbildningen passar: Entreprenörer och underentreprenörer
Omfattning: 1-2 timmar
Syfte: Inspiration, syresättning och kunskapslyft. Hur framtidssäkrar vi upphandlingsprocessen och partnering? Vad behöver vi utveckla framåt för att lyckas? Innehållet skräddarsys utifrån uppdragsgivaren och dennes faktiska behov och önskemål.
Utformning: Interaktiv föreläsning där publiken bjuds in att bidra med sina kunskaper och perspektiv.
Föreläsningen passar: Beställare, entreprenörer, partneringteam, beslutsfattare m.fl.